Spørsmål til jordmor:
Hei, jeg har noen spørsmål jeg håper du kan svare meg på... Jeg og kjærsten min prøver å få barn nr to nå, sluttet med pilla for ca 3 mnd siden. Og i går ( en uke før jeg skal ha mens) var det lyse rosa på papiret når jeg tørket meg, og i dag har jeg blødd en gang, men noe slim/klumper i, men det har bare vært når jeg har tørket meg på do. Hva kan dette være ? Jeg pleier å ha kjempe kraftig mens. Jeg har også påvist PCO før jeg fikk mitt første barn, men har alikevel hatt mens hver måned, er det fortsatt liten sjans for å bli gravid da??

Svar:
Dersom jeg forstår spørsmålet ditt riktig, så lurer du på om det er mulig å bli gravid i denne mnd.? Da synes jeg at det høres ut som om du hadde en begynnende menstruasjonsblødning den dagen, før du sendte inn spørsmålet ditt. Dette er antagelig avklart nå , siden det har gått en del dager?! Siden du har vært gravid tidligere og har så regelmessig menstruasjon er mulighetene store for at du kan klare å bli gravid en gang til. Om det tar lang tid så er det nok ikke så vanskelig for deg å få hjelp. Lykke til!