Spørsmål til jordmor:
Hei jordmor. Jeg fikk svar på blodprøven jeg tok på mandag. HCG viste 198. Er dette en fin prøve? Blodprøven er tatt første dag i 4. uke.. Pøver å finne ut at hva som er "bra" prøve og hva som er dårlig, men det er jo store forskjeller.. Og hva ligger verdiene på ( i gjennomsnitt) hvis man er gravid med tvillinger? Mange spm det her, men jeg syns det er så spennende.. Takk for svar!!

Svar:
Hei! Ja, her var det mange gode spørsmål, men dessverre kan jeg ikke gi deg noen gode svar.Først for det , som du sier selv så kan HCG verdiene variere hos ulike kvinner.De stiger jevnt de første månedene og er høyest i andre og tredje svangerskapsmåned og synker gradvis i siste tredjedel av svangerskapet.Ang. tvillinger så vil også dette variere. Så selv om du synes det er spennende, så tror jeg ikke det er lurt å legge så mye vekt på disse verdiene. en kan fort bli litt stresset av det.Kos deg med tanken på at du er gravid.Lykke til!