Spørsmål til jordmor:
Hei Ågot. Jeg er så takknemig for denne siden, og du svarer så raskt tilbake. Jeg er 3-4 uker på vei, men venter fremdeles på mens tror jeg. Idag opplevde jeg brun utflod eller spotting på papriet og i doskålen. Tyntflytende. Noen sier at det ikke er farlig siden det ikke er friskt blod, andre sier motsatt. Hva er riktig? Jeg har kanskje det som heter kjemsik graviditet? Når kan jeg finne ut om jeg er gravid eller ikke hvis g-test kan vise positivt i opptil flere uker etter en kjemisk graviditet eller spontant abort? Vil symptomene som ømmebryster og strekking nederst i magen avta ganske fort hvis dette er en SA eller en kjemisk graviditet? Er bekmyret og trist og håper at det ikke er noe å være bekymret for- men det er jo lite jeg kan gjøre i forhold til å stoppe dette.

Svar:
Da gikk det ikke så fort denne gangen før du fikk svar, beklager det. ( jeg har hatt litt ferie og vært uten nettilgang noen dager)Friskt blod er som oftest positiv, brunt gammel er ikke alltid så bra. Symptomene på evt graviditet vil avta etter et par dager, om du har en SA. Jeg synes ikke du skal være redd. Det ordner seg nok. Blir du ikke gravid denne mnd så kommer det flere sjanser. Om det er en abort på gang så er det kroppens måte å ordne opp på. Vi vil jo helst ha friske barn. Lykke til, spør igjen jeg er her for deg .