Spørsmål til jordmor:
Hei. Har du noen erfaring med å bruke bamse med fosterlyd (Tummy sleep eller Dodoo, -jeg tror de er det samme men to ulike navn). Har hørt de bruker det for premature barn. Vet du om det kan være noen bivirkninger ved å bruke denne? Vi har hatt store problemer med barn nummer en i forhold til søvn selv med gode rutiner, og jeg orker ikke tanken på samme prosessen med nummer to. Derfor begynte jeg å tenke på om det var lurt å forsøke denne bamsen med nummer to. Har sett at det er lurt å begynne å bruke den med en gang, og ta den i bruk allerede på fødestuen. Håper på rask tilbakemelding. Takk!

Svar:
Jeg beklager , men jeg har ikke noe erfaring med denne bamsen. Still spørsmålet til helsesøster, Veslemøy. Det er en stor mulighet at hun har erfaring med denne. Om du ikke får det svaret du ønsker så spør meg igjen. Jeg vil sjekke i mellom tiden.Lykke til !
Hei! Her kommer svar fra helsesøster: Jeg har ikke brukt denne bamsen du beskriver selv, men jeg har fått informasjon om den på nettet og av bekjente. Tummy sleep er en bamse som gir fra seg forskjellige lyder/godlyder og forskjellig musikk. Jeg tror jeg heller ville ha brukt egen stemme eller cd plate med god barnemusikk, som igjen kan roe et barn som trenger det. Lyd på i hele innsovningstiden til barnet, kan virke forstyrrende og barnet kan bli unaturlig avhengig av lyd ved innsovning. Om du har tilgang til disse bamsene, ville jeg ha brukt disse i korte perioder. Prøv dere frem. Lykke til med fødselen til nr. to. Syng og hør mye på musikk selv, barnet vil føle og merke det. Det fine er, at små barn godtar alle mulige stemmer.....LYKKE TIL.