Spørsmål til jordmor:
Jeg er 42 år har født 3 barn. Nå har jeg plutselig fått stor mage,ser gravid ut. Trusene mine ruller ned pga. kulen og jeg har nå fått væske i brystene...jeg sluttet å amme for ett år siden. Tester er negative men jeg er ofte kvalm og har også akutt kastet opp. Synes det er så flaut og gå til legen og spørre om dette...når testene er negative høres jo helt sykt ut. Men kan jeg være gravid?

Svar:
Huff, dette hørtes ikke behagelig ut. Jeg må spørre deg et spørmål tilbake før jeg kan gi deg noe videre råd. Har du menstruasjon ? Har du ikke blødning er det stor sannsynlighet for at du kan være gravid igjen. Det er viktig at du kommer deg til legen. Det er ikke sykt, han vil sikkert ikke si noe om det . Han skal jo hjelpe deg, det er derfor han er der. Ellers kan du bestille time hos en annen lege!  Om du stiller meg et nytt spørsmål så kan du opgi mail adr. din ( den er det bare jeg som ser) Så svarer jeg deg direkte på den.