Spørsmål til jordmor:
Hei! Jeg fødte gutten min for 8 mnd siden. Fullammet til han ble 6 mnd gammel. Har ikke fått mensen tilbake ennå, men av og til ser jeg litt rosa "slim" når jeg tørker meg (veldig lite). Tenker hver gang det skjer at det er mensen, men så er det borte om et par dager. Har litt vondt nedenfor av og til. Hva er det? På forhånd takk.

Svar:
Etter fødselen er det svært forskjellig når man får menstruasjonen tilbake. Man kan lese at gjennomsnittet for å få den tilbake er 12 uker - 9 mnd. Det at du har litt utflod og litt smerte betyr nok at det "jobber" i systemet ditt, så mensen kommer nok. Dersom du er engstelig så kan du ta det opp med legen din. Nyt at den ikke er der. Viktig at du bruker prevensjon for du kan bli gravid selv om du ikke har blødninger.