Spørsmål til jordmor:
Da jeg fikk mitt først barn gikk det 4,5 time fra riene startet til han var født. Da jeg nettopp fikk nr to gikk det 3 timer fra jeg våknet og lurte på om jeg kanskje hadde rier, til hun var født! Dersom vi om noen år velger å få et barn til lurer jeg på om det kan gå enda raskere? Da kan det bli en utfordring å nå frem til sykehus i tide..

Svar:
Gratulerer med en datter! Flink er du! For det første så ville jeg ikke ha brukt energien min på å tenke på dette. Nyt det du står i nå. Det vi har erfart som jordmødre er at det pleier sjelden å gå ennå fortere med nr. 3, 4, i forhold til nr 2. Dersom du skal ha nummer tre og nærmer deg fødsel, bør du ta de symptomene om fødsel fort, det er du god på. Ringe til sykehuset, som helt sikkert vil høre på deg og dine tidligere opplevelser, og du får komme inn når du føler at du trenger det.