Spørsmål til jordmor:
jeg er i uke 14 nå. siden jeg var i uke 10 har jeg hatt smerter i magen. smertene ligger av og til på sidene, andre ganger "under" magen. minner kanskje litt om mens-smerter. jeg er gravid for 3 gang. det er ikke de sammen smertene man får hvis man reiser seg fort og får stikk smerter i lysken... kan det ha noe med at livmoren min ligger "feil vei"? sitter akkurat nå helt i ro, har gjort det i 30 min, men har mens smerter... burde jeg ta kontak med lege, eller er dette helt vanlig?

Svar:
Når man har smerter i magen som har vart over tid, synes jeg at du skal ta kontakt med legen din. På den annen side så er det en del kvinner som har hatt noen svangerskap før som har en del smerter, uten at det er trenger å være farlig. Vi som helsepersonell må alltid tenke på at det finnes andre organer i kroppen som kan gi smerter. Ta kontakt med legen din. Bedre en gang for mye enn for lite.