Spørsmål til jordmor:
Hei Jeg lurer på om gravide kan spise and og kalv som er rosastekt? Jeg spiste en bit av kalvekjøttet og nå tenker jeg at jeg ikke skulle ha gjort det. Jeg lurer også på om det er ok å drikke grønn te evnt. med mint da jeg synes det hjelper når jeg har problemer med magen. Takk for hyggelig side med masse nyttig info! :-)

Svar:
Dette går nok bra, men det er lurt at du nå ikke spiser så mye mer kjøtt som ikke er gjennomstekt.Grønn te inneholder noe koffein, men det er jo helt opp til en selv hvor hysterisk man vil være i dette...vil allikevel ikke anbefale mer enn 2-3 kopper med grønn te til dagen..utover dette kan man drikke det meste av tesorter, er i hovedgrunn kun vanndrivende te man kanskje bør holde deg litt unna (type brennenesle, løvetann og andre..) Fruktteer her helt koffeinfritt ;)Lykke til videre!