Spørsmål til jordmor:
Hei hei. Jeg har siden uke 6 (er nå i uke 9) hatt smerter i begge sidene, fra bekkenet og opp mot hoftekammene. Føles av og til som om noen står og sliter i hver sin eggstokk :) Er dette normalt? Har ingen blødninger, har kun hatt litt brunspotting for ett par dager siden. Er ellers plaget med mye luft i magen, samt at jeg går på tredje kur for en UVI, kan dette ha noen innvirkning? Blir bare så bekymra over disse smertene...

Svar:
Du har nok en del sammensatte smerter. Du har din tredje kur for urinveisinfeksjon, brunspottingen kan komme av det. Luft i magen er hos noen en bivirkning i følge av antibiotika. Spis/drikk Biola, youhgurt sure ting. Smertene i sidene, ved eggstokkene er ikke uvanlig å ha i første trimester. Det kan oppleves som smerter når livmoren reiser seg, fra å ligge bakover som den gjør når vi ikke er gravid, til å reise seg opp, når fosteret vokser inni den. Dersom det ikke kommer noen andre symptomer, mener jeg at du kan ta det med ro. Selvsagt om du ikke blir bedre MÅ du ta kontakt med legen din. God bedring.