Spørsmål til jordmor:
Leste i det siste svaret ditt at man ikke får melk i puppene før barnet begynner å suge. men jeg har i mange uker nå (er 32 uker) lekt fra brystene, hvis jeg klemmer bitte litt så renner det masse tykk hvit, noen ganger gulaktig, væske ut. er ikke dette melk?? den blanke væsken du nevner hadde jeg da jeg var kanskje 14-15 uker på vei..

Svar:
Det er riktig det du sier, og råmelk kan man ha i svangerskapet. Det kommer ny råmelk når barnet suger på brystet ditt. Det jeg sier er at det ikke er en melk som kan ernære et barn, men selvsagt så er du et bevis på at du har en slags melk. Det er viktig at du ikke presser ut denne væsken før du er ved termin. Det kan gi deg for tidlige rier. Lykke til videre i svangerskapet. Vi er her om det er noe mer vi kan hjelpe deg med.