Spørsmål til jordmor:
Det er vell ikke så lett å bli gravid som mange skal ha det til? Det må vell vere innen akuratt eggløsningsperioden? Hvor enkelt er det for ei 17år gammel jente å bli gravid? Burde det gå lett og fort?

Svar:
Det trenger ikke å være lettere for en 17 åring å bli gravid enn en som er 25 år. Det er i løpet av tre døgn rundt eggløsning hvor man kan bli gravid. En annen ting er at selv om man kan bli gravid så er det ikke så lett for en 17 åring å klare mammarollen. Da er det lurt å være litt mer moden. Det er ikke noen dukke man får. Barnet krever oss som mamma døgnet rundt. Derfor er det bedre å være ungdom når man har anledning. Pliktene kommer tidsnok.