Spørsmål til jordmor:
Hei, jeg er blodfattig, men tenkte og drekke i kveld, men har hørt at det kan være farlig og drekke når man er blodfattig, stemmer det? :s På forhånd tusen takk for svar :)

SVAR:
Hei! Når mennesker er blodfattige eller har lavt jern innhold i blodet, har de fleste lett for å føle seg svimmle. Mye kan gjøres med kosten, men også via drikke av jernholdig væske.Men dette kan ta tid, d.v.s. å få normale verdier. Det er vanskelig å si for meg om det er farlig å drikke alkohol for deg. Men alt med måte vil jeg anbefale, om ikke din fastlege har sagt noe annet til deg. Ingen overdrivelse er vel anbefalt om kroppen ikke er i topp form. Lykke til med kvelden og dagene som kommer.