Spørsmål til jordmor:
Eg har mest sannsynlig mista, var på ultralyd onsdag 6, og då skulle eg vere 10 - 11 uker på veg og fosteret 4 -5 cm. På ultralyden var det bare 5 mm, men eg måtte vente ei uke for å vere sikre på at det ikkje vokser. Skal på UL igjen 13 og sjekke. Viss eg skal til utskraping te uka, når kan eg prøve å bli gravid igjen? Er nedfor, trudde alt var som det skulle også kommer me til UL og det er ikkje det. Blir veldig i tvil om eg klarer å få eit barn til. Hadde SA i februar i fjor.

Svar:
Det er forståelig at du er lei deg. Viktig at du setter ord på det du føler slik du gjør nå. Som oftest er det en naturlig forklaring på at vi aborterer. Dersom det skjer tre ganger etter hverandre vil du bli sjekket grundig. Viktig at du har tro på deg selv og kroppen din. Det er lurt å vente et par menstruasjoner etter en abort før man prøver å bli gravid igjen. Dette både for psyken din og fysisk for at såret i livmoren din skal få grodd ordentlig. Prøv å ikke ta sorgene på forskudd. Lykke til den 13. Skriv igjen om du har behov for det.