Spørsmål til jordmor:
Hei:) Jeg og samboeren min har nå prøvd å få barn i snart ett år. Jeg har noen helt uvanlige sykluser. Kjenner faktisk ingen så har så spredte sykluser som jeg har. De siste måndene har de variert helt frå 30 til neste 60 dager. I tillegg er EL veldi vanskelig å finne:S har kjøpt clearblue fertilitetsmonitor, men har ikke fått brukt den ennå. Dette kan da ikke vere normalt?? Jeg burde sikkert vert hos lege og gynekolog, men jeg tørr liksom ikke. Så jeg vil bare spørre noen før jeg oppsøker noe som helst. Er det noe mulighet for att sykdom/tilstand som kan vere grunnen? i så fall er det ett sted jeg kan lese om dette som du vet om? Jeg liker å vite om slike ting. Det moter meg opp på en måte. For jeg er forferdelig redd for att noe er galt. Hadde vert fint om du kunne hjulpet meg:)

Svar:
For det første så er det noen kvinner som kan ha så uregelmessige menstruasjoner uten at det trenger å være noe galt, men skal du bli gravid så er det nok viktig at du får en undersøkelse slik at du kan få litt mer regelmessige menstruasjoner. Du kan først ta kontakt med en akupunktør. De er ofte flinke til hjelpe med dette problemet. Dersom ikke den kan hjelpe så synes jeg at du bør få en henvisning til en gynekolog. Spør meg igjen om du ikke er fornøyd med svaret. Lykke til!