Spørsmål til jordmor:

Hei! Jeg fikk en nydelig jente i mai. Da jeg var på 6 ukers kontroll fikk jeg Cerazette som jeg har tatt siden da. Fikk min første mens i juli, og den varte i ei uke. Etterpå uteble mensen, og nå fikk jeg den igjen for nesten to uker siden. Men nå har jeg blødd i nesten to uker og lurer på om det er normalt eller jeg skulle ta kontakt med legen? Blødning er ikke kraftig, men den likevel varer lenge noe jeg ikke er vant til. Kan det være pga minipiller? Takk på forhånd!

Svar:


Det er ganske normalt når man bruker prevensjon som inneholder gestagener , slik som Cerazette , depo- provera, implantat, så er det min erfaring at dette kan skje. Det vi vet er at endometrie /slimhinnen vokser litt, og når den ikke kan "holdes på" mer så kommer den ut som den blødningen du nå har. Det gir seg etter hvert, men om det ikke slutter innen en uke til så ville jeg ha tatt kontakt med legen.

Les hele saken
Les alt om:

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!