Spørsmål til jordmor:
Jeg har nettopp mistet et barn som jeg var dødfødt i uke 27. Jeg fekk diagnosen alvoreleg svangerskapforgifning. nokre dagar før hadde jeg brukte eit masasje apparat fordi jeg hadde så masse ødemer i kroppen. Jeg fekk en slags orgasme av det. No er jeg så utruleg redd for at det kan ha gjordt at jeg mistet barnet mitt. Jeg har det så vondt.

Svar:
Kjære deg! Skjønner godt at du har det vondt. Du trenger noen å snakke med. Har du det? Jeg tror du er urettferdig mot deg selv. Jeg kan aldri tro at massasje er grunnen til at du har blitt syk, og i hvert fall ikke at det er grunnen til at barnet ditt døde. Dette må jeg evt sjekke nærmere. Nå må vi vente til du får svar fra obduksjonen før man kan konkludere. Du har det nok vondt, enn at du skal bebreide deg selv med slike tanker. Viktig at du blir frisk. Ta vare på deg selv så godt du kan. Trenger du meg så er jeg her for deg.