Spørsmål til jordmor:
Hei hei. Er gravid i 14uke. Har aldri vært hos Gynekolog. Er 20år. Bør jeg gå til gynekolog?? Koster det noe når det er i sammenheng med graviditet?? Har du noe oversikt/nr til gynekolog i Åsane eller Bergen?? Prøvd å søke, men syntest ikke det var så lett å finne ut av.. Kan de undersøkelsene utføres av vanlig lege.. Vil hels gå til en kvinne.. Er litt bekymringer siden jeg har ulike milde smerter ganske ofte. Normalt med stikkninger i skjeden?? Tenker ting blir vel dradd i og forskjøvet osv, kan det være grunnen?? Ble litt mye her.. Mvh=)

Svar:
Du trenger ikke å gå til gynekolog når du har en frisk graviditet. Fastlegen din utfører de prøvene som skal taes. Du finner helt sikkert en kvinnelig lege som kan ta i mot deg. Søk på nettet på Nav, fastlege. Du kan også gå til jordmor til kontroll. Det du kjenner i magen høres helt normalt ut. Når livmoren vokser blir det slike "smerter" innimellom, som du beskriver. Tror ikke du trenger være bekymret.Det kan være greit at du får bestillt en time til kontroll snart. Lykke til, vi er her om du har flere spørsmål.