Spørsmål til jordmor:
Ser mye informasjon om hvordan man kan sette igang fødsel som er på overtid. Jeg ønsker imidlertid å gå terminen ut, men tidligere svangerskap har jeg født før fullgått tid. Noe jeg kan gjøre for å forlenge dette svangersakpet

Svar:
Det er godt å lese at også noen ønsker å gå til termin. Som du sier så har vi oftere spørsmål om det motsatte. Det er ofte genetisk bestemt om man føder før termin eller etter termin. Noen ganger er det andre fysiske forhold som gjør at man føder før termin. En av disse forholdene er det kanskje hos deg? Det beste er nok å ta det mye med ro, og unngå i den siste tiden å ha sex. Jeg kjenner deg ikke godt nok til å gi deg et mer personlig råd. Håper at du får et barn denne gangen som er litt nærmere termin enn de andre gangene.