Spørsmål til jordmor:
hei.. Ifølge sykehusets terminregning er jeg i uke 29 og har termin 05.nov. Jeg ble flyttet nesten 3 uker fra opprinnelig termin. Men når jeg var på ul denne uken (uke 29) så fant legen ut at baby`n veide rundt 2 kg !! og regnet meg til å være et sted mellom 32 - 33 uker.. Hva kan jeg forvente meg nå? - har sykehuset regnet feil termin? eller får jeg en kjempebaby? hva kan jeg vente meg? å gå til termin eller at hun kommer tidligere enn anntatt?

Svar:
Jeg skjønner at du er forvirret og her må sykehuset ta ansvar og følge deg opp. Du skal ikke trenge å være engstelig, selv om det er lett for meg å si. De gamle ville sagt at den "lille" kommer nok når den skal ! Jeg vil tro at den legen som du var til kontroll hos sist vil at du skal følges opp av sykehuset, siden det var så store avvik, og da er du nok i trygge hender. Lykke til, spør meg igjen om det er noe uklart.