Spørsmål til jordmor:
Hei, jeg har skrevet til deg før, ang flere spontanaborter.. Nå har jeg hatt enda en, så jeg hadde 2 stk før jeg fikk datteren min og 4 stk etter:( Jeg er så redd for at noe er galt med meg, har time hos gynekolog om noen uker. Men vet ikke hva jeg skal spørre om/kreve at han skal sjekke.. Kan det være at jeg bare har utrolig uflaks og at det kan gå bra neste gang jeg blir gravid.. Eller må det være noe galt med meg?? Jeg blir veldig fort gravid og er jo så og si heldig sånn sett, men frister ikke å bare bli gravid gang på gang helt til det går bra..

Svar:
Ja, du kan ha max uflaks, men slik uflaks kan jo bli veldig slitsomt både psykisk og fysisk. Jeg synes noe bør følge deg ordentlig opp så fort du blir gravid igjen. Jeg regner med at det er tatt en del prøver av deg , slik at gynekologen din bør kunne finne en diagnose. I hvert fall er det viktig at det blir tatt prøver av deg. Har du vært til akupunktur ? Det kan hjelpe at du får styrket immunforsvaret ditt. Dette er akupunktørene god på. Jeg ønsker deg  lykke til, og du har krav på å få et svar og få hjelp. Lurer du på noe annet så ta kontakt igjen.