Spørsmål til jordmor:
Hei! Vi har fått to nydelige jenter, født på vanlig måte. (to svangerskap) Begge svangerskap har vært fine, men jeg har gått over tiden med begge, den første 8 dager over termin og det andre 18 dager over termin. Den siste fødslen var hard, og hun måtte til slutt tas ut med sugekopp. Vi ønsker oss et barn til, men lurer på om vi kan "bestille" keisersnitt?

Svar:
Dette spørsmålet må du nok rette til det sykehuset som er aktuelt for deg å føde et barn til på. Det er så mange forskjellige meninger om dette. Jeg vil anbefale deg at dere får en prat med en overlege på det sykehuset du hører til. Det er mange muligheter. Vi kan tilrettelegge et skreddersydd opplegg for deg, bl. a at du ikke skal gå over termin. Dette er som sagt opp til sykehuset å gjøre. Det er viktig for deg at du får en god "avtale". Ta kontakt igjen om du trenger det.