Spørsmål til jordmor:
Jeg er 19 uker på vei og har den senere tid opplevd at følelseslivet går litt opp og ned. Har hatt perioder med indre uro og nedstemthet. jeg er nå gravid for andre gang og opplevde det samme i forrige svangerskap. Hvordan kan jeg ta tak i situasjonen for at det skal eventuelt bli bedre for meg?

Svar:
Det er viktig at du formidler disse følelsene dine for jordmor som du går på kontroll til. Mange av de er gode til å hjelpe,ved at de er flink til å lytte. Kommer hun til kort bør du henvises til en psykolog eller psykiater.Det er viktig at du får noen som du kan formidle tankene dine til. Det er ikke unormalt at en kan føle seg litt opp og ned i følelselivet når man er gravid. Det er ofte nok å ha noen å snakke med når en føler seg ille.Trenger du flere råd så ta kontakt igjen.