Spørsmål til jordmor:
Hadde en fæl legetime i dag. Er 9+5 uker på vei og hun skulle ta en kjapp ultralyd og da hun gjorde det påsto hun at hun ikke kunne se noenting. nei her var det ingenting å se sa hun og lo.Det er aaaalt for tidlig å se noe sa hun.. (!!!) hvis du begynner å blø så ring meg. så sendte hun meg ut... Jeg skjønner ingenting. magen min har vokst mye (andre gang jeg skal ha barn..) og jeg er kvalm og trøtt og har ømme pupper. har ikke blødd noe tidligere.. jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Svar:
Huff, dette var ikke noen hyggelig opplevelse.Dersom hun bare har abdominal ultralyd, så er det vår erfaring at det ikke er så lett å se noe såpass tidlig.Det er ikke noen grunn for at det er noe galt for det.Du har rett på å bytte fastlege.Du bør prøve å stole på din egen kropp, og det høres jo ut som om du er "riktig" gravid. Prøv å glemme denne timen. Trenger du flere trøstende råd , så skriv opp mail adressen din.Lykke til!