Spørsmål til jordmor:
Hei Lurer på hvor lenge kroppen må hvile etter man har fått et barn. Har ei litta jente på 6 og en halv mnd, og tenker litt på å begynne igjen snart. Må jo høre med dere som har litt peiling og hvordan det kanskje blir senere? Blir det bare mas og kjas eller åssen tror du det blir?:)

Svar:
Det optimale for kroppen din er om du kan vente med å få neste barn når den første er 2 år og 9 mnd. Da har kroppen din fått hvile litt, og du har hatt den for deg selv en periode. Selvsagt går det før det. Du må kjenne litt etter selv. Det er flere av mine klienter som nå har fått barn nummer to, og den første ble to år like før fødsel. Det går fint, men man får noen travle år. Det er så mange andre ting som spiller inn, derfor er det litt vanskelig å gi noen generell anbefaling. Det kommer bl. a. an på om du får et normalt svangerskap, og om du er frisk i utgangspunktet med mer. Du får kjenne litt på det før dere begynner å prøve igjen. Lykke til!