Spørsmål til jordmor:
alle sier baby beveger på seg under ul, og noen har begrunnet det fordi det er bråkete til fosteret. jeg var på ul i går og lillegutt lå helt rolig, bevegde ikke på seg.. det gjorde han heller ikke i uke 12. min mor og min far er døve. på morsiden er det ikke arvelig men jeg har hørt at det er det på min far sin side. hans bror er også døv. men jeg har ingen kontakt med de. tror du det er mulighet for at den lille er døv siden han ikke bevegde på seg? siden han kanskje ikke hørte ul lyden.

Svar:
Beklager, men dette har jeg ikke noen mulighet til å ha noen formening om. Jeg regner med at du vil ha et bedre svar. Jeg synes at du bør få en henvisning av legen din til noen som kanskje kan svare deg. På den annen side , vil vel ikke noe være sikkert før barnet deres er født. Derfor er det leit at du skal bekymre deg om dette resten av svangerskapet ditt. Lykke til. Spør igjen om du ikke får hjelp.Da kan jeg prøve å undersøke litt.