Spørsmål til jordmor:
Hei, jeg er gravid med min nr tre og er liv redd for å ikke nå frem til føden i tide. den første fødeseln varte i 2,5 timer og den andre varte i 65 min. selv om jog bor ved tromsø sentrum så tar det likevell tid å komme seg til sykehuset. hav kan jeg si til min lege eller jordmor for at de skal skjønne at jeg har mye redsel pga dette? de vet jo at jeg har kjappe fødsler, men jeg er bare så redd for å ikke nå frem i tide.

Svar:
Forstår godt engstelsen din. En mager trøst er at det er sjeldent at det går ennå fortere med nr.3. Dette er nok ikke en god nok trøst for deg. Jeg synes at du skal ta kontakt med fødeavdelingen, og be om å få en prat med en av de flotte jordmødrene som jobber der.Da kan de etter samtalen skrive ned din bekymring, og når du ringer ved første tegn på fødsel så får du komme inn.Da leser de i journalen din om den avtalen du har fått med sykehuset. Da vil du slippe å engste deg og ødelegge denne fine tiden du skal ha nå. Lykke til, trenger du en prat så skriv opp mail adressen din ( den er det bare jeg som ser), så tar jeg kontakt med deg nærmere.