Spørsmål til jordmor:
Hei er det normalt at vår snart 8 mnd gammel gutt ikke vil spise ? Det begynte bra med fast føde men nå er det et ramaskrik vær dag han skal få fast føde .. Vet ikke hva vi skal gjøre :(

SVAR:
Hei! Det kan være tenner på gang hos gutten deres. Han kan ha vondt i munnen f.eks. på gommene. Han kan foretrekke flytende mat/væske en periode. Dette er greit en kort tid. Ikke tving i han mat han ikke vil ha, men tilby han den. Spis måltider sammen. Plutselig vil han ha maten dere spiser eller serverer igjen. Om han har liten matlyst og vekten går ned, bør dere ta han til fastlegen for en undersøkelse. Lykke til og pass på at han får i seg nok drikke.