Spørsmål til jordmor:
hei.. jeg har en sønn på 5år. hver kveld så får han en skje med tran, har også gitt han en skje med sana-sol i tilegg. Er det greit med begge deler.. noen mener man skal ta bare en av dem. stemmer det?

SVAR:
Hei! Flott at sønnen din liker Tran.En dagsdose er 5 ml.Tran inneholder både D-vitamin og de viktige omega-3 fettsyrene.Vitamin D er nødvendig for optimal utvikling av skjelettet. Det er nok å gi denne ene typen vitaminer om han får rett dose. Om han skal ha begge bør du gi halv dose av hver. Mange gir Sanasol for å få en god smak etter tranen om det er vanskelig å få ned tranen alene.Men da bare halv dose av hver type.