Spørsmål til jordmor:
Jeg har en nydelig jente på 18 mnd og er nå gravid med nr 2. Jeg er i dag 6+3. Med jenta mi var jeg veldig dårlig fra uke 5. Skikkelig dårlig, med kvalme, svimmelhet og generellt sliten i kroppen. Nå kjenner jeg ingenting! Jeg er ikke kvalm i det hele tatt, har ikke ømme bryst, litt trett, men ikke noe særlig mer enn vanlig. Kjenner igen av symptomene fra forrige gang. Eneste jeg kjenner denne gangen er menssmerter 2-3 ganger for dagen. Ikke så veldig vondt, emn litt mer enn bare murringer. Jeg har ikke hatt noen blødning. Er det vanlig at det er så stor forskjell fra gang til gang? Første gangen gikk det jo veldig bra, og da hadde jeg kraftige symptomer. Er det ikke sikkert at det går så bra denne gangen da, siden jeg ikke kjenner så mye??

Svar:
Skjønner at du synes det er rart, men hvert sv. sk. kan være forskjellig.Jeg synes at du skal være glad for at du har det bedre denne gangen. Nå har du jo i tillegg en liten jente du skal ta deg av. Derfor må det være godt for deg å ha det bra. Tenk positivt, og uansett hvlket utfall dette vil få , kan du ikke gjøre annet enn å stole på at når kroppen din har det bra så vil dette gå bra! Lykke til!