Spørsmål til jordmor:
Jeg er 19 år og har et fast og stabilt forhold med kjæresten min. Det eneste vi ønsker oss er en liten sønn eller datter. Er bare redd for hva foreldrene mine sier om å planlegge å få barn når man er så ung. Hadde vært til stor hjelp om jeg kunne få litt veiledning om hva jeg burde gjøre og hvem jeg burde kontakte:)

SVAR:
Hei! Det er et flott spørsmål du stiller, men det kan være vanskelig å gi et rett svar på dette. Bare det at du tar opp emnet er topp. Det er viktig  at du/dere begge er enige om ønsket.Det vil lette fremtiden for dere. Jeg vil anbefale både deg og kjæresten din, å gå til en "Helsestasjon For Ungdom", og snakke med Helsesøster eller Jordmor.Da vil dere få informasjon om hva det kan bety for dere å ha barn og hva det krever. Snakk om jobb, bosted og utdanning også. Alt hører jo sammen, for å få et godt liv fremover, sammen. Det finnes også Familierådgivere i alle kommuner som kan kontaktes. Man kan aldri være for tidlig ute med disse spørsmålene, uansett barn. LYKKE TIL.