Spørsmål til jordmor:
Etter at renselsen var ferdig gikk det brunaktige slimet over til å bli en vannaktig gul utflod. Dette har jeg vært "plaget" med siden og nå er det 13 uker siden fødsel. Det lukter litt søtt. Jeg har ingen tegn til infeksjon, da dette er sjekket i urinprøve. Det er sjenerende og det er såpass mye at jeg må bruke bind/truseinnlegg. Jeg fullammer babyen min og har hørt det kan være hormonelt betinget, hvor lenge kan jeg regne med at dette varer?

Svar:
Hei! Det er nok ikke unormalt, men for å være helt sikker på at det ikke er infeksjon må det blitt tatt en prøve fra livmorhalsen din. Det er ikke nok med en urin prøve. Det kan hjelpe å sette inn en tampong som du lar være der i et par timer. Dette kan du gjøre et par ganger.Da blir utfloden på en måte "tørket opp". Det blir ofte bare verre om du bruker innlegg.Det er litt individuelt hvor lenge det kan vare.