Spørsmål til jordmor:
Hei! jeg fødte mitt første barn for 6 dager siden. han er verdens nydeligste og helt perfekt og ferdig! jeg er norsk og faren er øst-europeisk (ser norsk ut) og begge har brunt hår. barnet har mørkebrunt/svart hår og mørke øyne. siden vi foreldre begge har blå øyne burde vel barnet også få blå? faren syns det ser ut som at han får brune øyne, og tviler da på om det er han som er pappaen hans! det var mer enn 6mnd siden jeg hadde samleie med en annen når barnet ble unnfanget. det er vel da umulig at det er en annen som er faren til barnet? har hørt historier om at sæd har blitt liggende i sjeden og befruktet egget først måneder etterpå... er dette sant?? takk for hjelpen!

Svar:
Hei! Det er trist at denne diskusjonen har oppstått.Dersom dere er i tvil om farskapet så anbefaler jeg at det blir blir tatt en farskapstest. Spør om det når du kommer til helsesøster.Selv om begge foreldre har blå øyne så kan et barn få brune. Dette kan dere lese om på nettet. Det er lettere da for dere å forstå det. Det er umulig at sæd kan ligge så lenge i en skjede, for så å befrukte et egg.Spør igjen om svaret mitt er uklart.