Spørsmål til jordmor:
Jeg er nå snart i uke 38, og har en del spm tilknyttet fødsel. Jeg har de siste to ukene hatt sterke menstruasjonssmerter. Er dette modning på gang? De siste dagene har jeg fått veldig vondt i ryggen (ikke bare nedre del, men også øvre del av ryggen).har økt utflod og en del hodepine. Er dette tegn på at fødsel snart er i gang? I så fall hva er tegnene på at fødsel er i gang, forutenom slimproppen som løsner og fostervann? håper på så raskt svar som mulig!Fikk forresten beskjed for 1 og 1/2 uke siden at hodet er festet.

Svar:
Hei! Beklager at jeg ikke har svart deg før, har vært uten netttilgang i noen dager. Du har sannsynligvis vært på kontroll etterat du spurte meg, så du har vel da fått svar på dine spørsmålene? I hvertfall så er det en modning som foregår i kroppen. Du har alle tegn på det. Rier, fostervannsavgang og slimpropp er det som er tegn på at fødselen starter.Har jeg gitt deg dårlige svar, så spør igjen, lykke til med fødselen. Bare gled deg!!!