Spørsmål til jordmor:
Hei! Jeg gruer meg veldig til å begynne å jobbe fullt igjen. Sønnen min er 10 mnd. Dette medfører at han må være i barnehagen fra ca kvart over sju til fire hver dag. Jeg føler at jeg nå får se han så lite og går glipp av mye i utviklingen. Økonomisk sett må vi begge jobbe fullt..ihvertfall nå en periode. Er det vanlig at barn som er rundt ti mnd er fullt i barnehage...og er det "ok"?

SVAR:
Ja,dette du skriver, kan være et dillema for mange foreldre. Sønnen din vil sove litt mens han er i barnehagen og det er greit.Pass på at dere har kvalitetstid i hverdagen når dere er sammen. Trøst deg med, at helgene er gode å ha om ikke du selv jobber i turnus eller også enkelte helger.Det at han sover så bra på natten, forteller oss at han er aktiv på dagtid. Det er tegn på trivsel.Mange foreldre må ha barna i barnehage tidlig p.g.a. økonomien.Dette kan være en prioritering for enkelte.Men det er mange som har det som dere.Heldig er dere som har fått barnehageplass.For dere kan dette være det rette.