Nyhet MC 2010
4 Ducati Multistrada 1200
Multistrada blir stadig bedre - nå med 1200 motor og ekte touringutrustning - og ABS!
Multistrada er en artig maskin fra Ducati, og som er kraftig forfinet over tid.
1200-versjonen defineres likevel av Ducati som en splitter ny sykkel. Og det fortjener den.
Den har nemlig fått Testastretta-motoren som står i 1198, og som i Multistrada yter intet mindre enn 150 hester. I denne klassen, som domineres av BMWs 1200GS, er dette nærmest uhørt mye effekt.
Sykkelen har et kraftig chassis, med 50 mm gaffelbein, som står i stil. Dessuten har den fått Ducatis første ABS-system (på lenge - har vært på ST-modeller tidligere).
Ducati har dessuten utrustet sykkelen med 4 programmer, for henholdsvis bykjøring, enduro, touring og sport.
Også designet er helt nytt sykkelen likner nå mer på Streetfighter enn forrige Multistrada.
Tekniske data Multistrada 1200 2010-modell
Motor:Tosylindret V-motor 90º. 4-takt. Luftkjølt. 1 overliggende kamaksel, 2 ventiler og 2 tennplugger per sylinder, tvangsstyrte ventiler. Elektronisk bensin innsprøytning. Katalysator.
Boring x slaglengde: 106 x 68 mm
Sylindervolum:1198 ccm.
Effekt: 110 kW (150 hk) v/9250 o/min
Dreiemoment:119 Nm v/7500 o/min
Transmisjon:6-trinns gearkasse. Våt flerplateclutch. Kjededrift.
Fjæring foran: Oppned forgaffel m/50 mm gaffelrør og justerbar fjæring og demping.
Fjæring bak:Aluminium enkelsvingarm og en støtdemper med justerbar fjæring og demping.
Bremser:Foran: To 320 mm skiver og radialkalipere m/fire stempler. Bak: En 245 mm skive og kaliper m/to stempler.
Felger:Aluminiumsfelger. 3.50x17 foran, 5.50x17 bak.
Dekkdimensjon:120/70ZR17 foran, 180/55ZR17 bak.
Tørrvekt: 189 kg.
Akselavstand: na.
Setehøyde: 850 mm.
Tankvolum:20 liter.
Toppfart:210 km/t.
Komplett tekniske data for Multistrada 1100 2009-modell finner du i Klikk MC-katalogen.
Denne saken ble første gang publisert 12/11 2009, og sist oppdatert 24/06 2017.