Også Suzuki tar en F med sin nye GSX 1250 F. Dette er en sykkel med fullkåper og vertikalt stablede frontlykter, som i prisnippet er en storebror til GSX 650 F.

På den annen side skal du være tilgitt for å gå vill i Suzukis bokstavjungel, for den minner da vitterligere om en GSF 1250 S bandit? Jepp, vi kan vel også si at det er en 1250 Bandit S (S-for halvkåpe), men med helkåe og nytt lyktearrangement.

Det som imidlertid er sikkert, er at dette kan bli en bamsesterk go utmerke touingsykkel av den typen norske motorsyklister har lært seg å like.

Ikke minst fordi den med sin velbrukte og forholdsvis enkle teknologi vil bil forholdsvis billig. Selv med ABS.

Tekniske data GSX 1250 F 2010-modell

MMotor: Firesylindret rekkemotor. 4-takt. Væskekjølt. 2 overliggende kamaksler, 4 ventiler per sylinder. Elektronisk bensininnsprøytning. Kompresjon: 10,5:1. Katalysator.

Boring x slaglengde: 79,0 x 64,0 mm

Sylindervolum:1255 ccm.

Effekt:72 kW (98 hk) v/7500 o/min

Dreiemoment:108 Nm v/7500 o/min

Transmisjon:6-trinns gearkasse. Kjededrift.

Ramme:Stål rørramme.

Fjæring foran:Forgaffel m/43 mm gaffelrør og justerbar fjæring. 130 mm fjæringsvei.

Fjæring bak:Aluminium svingarm og en støtdemper med justerbar fjæring og returdemping. 136 mm fjæringsvei.

Bremser:Foran: To 310 mm skiver og kalipere m/seks stempler. Bak: En 240 skive og kaliper m/to stempler. ABS.

Felger:Aluminiumsfelger. 3.50x17 foran, 5.50x17 bak.

Dekkdimensjon:120/70ZR17 foran, 180/55ZR17 bak.

Kjøreklar vekt: 257 kg.

Akselavstand:1485 mm.

Setehøyde:785 - 805 mm.

Tankvolum:19 liter.

Komplett tekniske data for GSF 1200 S 2009-modell finner du i Klikk MC-katalogen.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!