Mens imponerende Thunderbird 1600 ikke er klar som 2010-modell før neste høst, kommer det to nye 675-nyheter allerede til neste sesong.

Street Triple 675 har vært en suksess, og Triumph følger nå på med en hvassere og mer påkostet versjon. Motoren har samme spesifikasjoner som dagens modell, men ny forbrems med radialkalipere og forgaffel og fjærbein bak med justering av både fjæring og demping bør tilfredsstille alle som har savnet muligheten til å tilpasse oppsettet etter egen kjørestil.

Litt høyere sete og konisk styre fra Magura hører også med. Og for dem som gjerne vil ha litt beskyttelse mot vinden, kan Street Triple leveres med en nett vindskjerm.

Dagens Daytona 675 har imponert med topp resultat i de fleste sportssykkeltester, men Triumph har ikke tenkt å hvile på laurbærene. Til sesongen 2009 kommer Daytona 675 med blant annet ny lyktedesign og nytt kåpeglass.

Også motoren har fått en oppgradering. Nytt topplokk med blant annet større ventiler og ny utforming av forbrenningsrommene har resultert i en effektøkning på 3 hk, samtidig som motoren nå tåler høyere turtall: maksimalt 14 000 o/min. Lettere eksosanlegg og magnesium motordeksler har resultert i 3 kg vektreduksjon.

Også Daytona 675 får oppgradert forgaffel og fjærbein bak, med blant annet lav- og høyfartsinnstilling.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!