Tekniske data

  • Motor: Ensylindret. 4-takt. luftkjølt. 1overliggende kamaksel, 2 ventiler per sylinder. Elektronisk bensininnsprøytning. Kompresjon: 10:1.
  • Boring og slaglengde: 54,0 x 54,0 mm.
  • Sylindervolum: 124 ccm.
  • Effekt: 7,5 kW (10 hk) v/7800 o/min.
  • Dreiemoment: 9,6 Nm v/6000 o/min.
  • Transmisjon: 5-trinns gearkasse. Kjededrift.
  • Chassis: Stål rørramme.
  • Fjæring foran: Forgaffel m/37 mm gaffelrør. 110 mm fjæringsvei.
  • Fjæring bak: Stål svingarm og to støtdempere m/ justerbar fjæring. 105 mm fjæringsvei.
  • Bremser: Foran: En 245 mm skive og kaliper m/to stempler. Bak: 130 mm trommelbrems.
  • Dekkdimensjon: 3.00-18 foran, 3.50-16 bak.
  • Vekt: Ca. 122 kg.
  • Mål: Akselavstand: 1290 mm. Lengde: 2055 mm. Bredde: 845 mm. Setehøyde: 760 mm.
  • Tankvolum: 12 liter, inklusive 3 liter reserve..
  • Toppfart: 105 km/t.
  • Farge: Sølv, svart, rød.
  • Pris: 29 900,-
  • www.yamaha-europe.com

Men den luftkjølte firetaktmotoren med beskjedne 10hk er dette en snill og enkel bysykkel som ikke gir seg ut for å være mer enn den er. Designen er holdt i moderat cruiserstil og teknikken er i store trekk løftet over fra standard YBR. Et godt polstret sete med god plass til passasjer, og med bagasjebærer som standard gjør YBR 125 Custom til en perfekt sykkel for kortere turer og i byen.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!