Tekniske data

  • Motor: Tosylindret V-motor 52º. 4-takt. Væskekjølt. En overliggende kamaksel og 4 ventiler per sylinder. Elektronisk innsprøytning. Kompresjon: 10,0:1.
  • Boring og slaglengde: 81,0 x 66,0 mm.
  • Sylindervolum: 680 ccm.
  • Effekt: 45 kW (61 hk) v/7500 o/min.
  • Dreiemoment: 64 Nm v/6000 o/min.
  • Transmisjon: Trinnløs elektronisk gearkasse. Kardang.
  • Chassis: Stål ramme.
  • Fjæring foran: Forgaffel m/41 mm gaffelrør. 106 mm fjæringsvei.
  • Fjæring bak: Stål svingarm og en støtdemper med justerbar fjæring. 120mm fjæringsvei.
  • Bremser: Foran: To 296 mm skiver og kallipere m/tre stempler. Bak: En 276 mm skive og kaliper m/t0 stempler. ABS.
  • Felger: Aluminiumsfelger med ståleker. 3.50-17 foran, 6.00 -17 bak.
  • Dekkdimensjon: 130/970ZR17 foran, 190/50ZR17 bak.
  • Vekt: 270 kg. Nyttelast: 186 kg.
  • Mål: Akselavstand: 1605 mm. Lengde: 2315 mm. Setehøyde: 690 mm.
  • Tankvolum: 15,1 liter, inkludert 3 liter reserve.
  • Farger: Svart, lilla.
  • www.honda.com

Honda har allerede bestemt at den skal i produksjon, og med en velprøvde 680-kubikk V2-motor bør prisen blir overkommelige - de frekke linjene til tross.

Scooterne nærmer seg stadig motorsyklene både når det gjelder motorstørrelse og teknikk, og med DN-01 har Honda den komplette crossoveren. DN-01 har mye til felles med scooterne når det gjelder karosseri og design, selv om Honda nok har strukket linjene litt lengre enn de fleste scooterdesignerne har turt til nå, samtidig har den kjent motorsykkelkonstruksjon i form av tradisjonell forgaffel og 17-tommers forhjul.

Videreutviklet Deauville

Motoren er en videreutvikling av Deauville-motoren, en V2 med 680 ccm sylindervolum (denne motoren brukes også i nye TransAlp). Den er kombinert med en ny trinnløs automatgiring med tre modus, drive, sport eller 6-trinns manuell. En automatisk clutch sørger for smidig skifte mellom drive og nøytral. Sammen med V2-motoren skal den nye transmisjonen gi en smidig og avslappet kjøreopplevelse og selv om DN-01s linjeføring er preget av den sportslige kåpedesignen snakker vi om en cruiser med floorboards. Setehøyden er beskjedne 69 cm, mens akselavstanden er hele 1605 mm. Mens mange prototyper gjerne er smakebiter som skal lodde publikums interesse har DN-01 passert den fasen og er lanseringsklar.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!