Moto Guzzis Griso vekker oppsikt i alle miljøer, og er en nydelig blanding av caféracer, streetfighter og en typisk bysykkel. Men Moto Guzzi har vist at de kan bygge velkjørende sykler og i Griso 1200 8v har de ikke spart på noe.

Den nye motoren er basert på V2-motoren fra Norge 1200 og har identisk boring og slaglengde med denne. Men med nye topper med overliggende kamaksel og fire ventiler snakker vi om en helt ny motor helt fra bunnen av. Økt kompresjon, og hvassere kamaksler sørger for at den nye 1200-motoren er god for 110 hk og dreiemomenter er økt til 108 Nm.

Også chassiskomponentene er oppgradert for å holde tritt med de økte ytelsene. Både oppned forgaffelen og støtdemperen bak har justerbar fjæring og demping. Forbremsene har bølgeskiver og firestempels radialkalipere fra Brembo.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!