950-motoren er enn så lenge kraftig nok til Super Moto konseptet mener de hos KTM. Men når 990 nå er klar, er 950 Super Moto R nokså ordinær, hvis man kan kalle en motorsykkel med 98 hk fra en 942 ccm motor for ordinær. En racingaktig motorkarakteristikk lover frekke kjøreegenskaper og nok krefter for enkel bakhjulskjøring.

Designen er holdt i kjent KTM-stil, og det samme gjør ramme og chassiskomponentene. Selv om rammen ligner veldig på Adventures, handler det om en helt egen konstruksjon med skreddersydd geometri. Vanen tro har ikke KTM spart på utstyret verken når det gjelder fjæringskompoententer eller bremser. Brembo radialkaliperne på forhjulet klemmer på to 305 mm skiver. Dette er en sykkel for såvel wheelies som stopies.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!