I denne sammenheng er satsingen i supersportsklassen med S 1000 RR viktig. BMW sier ikke dermed farvel til boxeren, men jobber fram en mer sportslig og dynamisk image gjennom en dedikert satsing i de sportslige segmentene både on- og offroad.

150 000 per år

BMW har som mål å produsere 150 000 motorsykler per år i 2012, opp fra ca. 100 000 nå. For å nå dette målet vil de satse mer på sportslige modeller for både landeveien, og gjennom Husqvarna for terrenget. Allerede for 2008 har BMW planlagt en økning på 30 prosent for Husqvarna, og sportsenduro blir et sentralt satsingsområde.

BMW har holdt seg til tradisjonell chassisteknologi med en kraftig toarmet svingarm og sentralt fjærbein bak. Foran sitter en tradisjonell opp/ned-gaffel i litt enklere utførelse enn på racingmodellen på bildene. Regn med motoreffekt på nivå med de japanske konkurrentene, og finish og kvalitet på forventet BMW-nivå.

© Arnold Debus

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!