Aston Martin

Dette er Aston Martin - Facebook-versjonen

Her er Aston Martin DB9 1M.

FB-EDITION: Slik ser Aston Martin DB9 Facebook Edition ut. Foto: Aston Martin

FB-EDITION: Slik ser Aston Martin DB9 Facebook Edition ut. Foto: Aston Martin

Publisert Oppdatert

For å markere én million fans på sin Facebook-side har Aston Martin gjort en Facebook-versjon av Aston Martin DB9.

Designen på bilen skal visst nok være basert på ønsker og tilbakemeldinger fra de mange som "liker" Aston Martins fb-side, og bilen har fått navnet Aston Martin DB9 1M (1 million).

DB9 Facebook Edition ble nylig avduket hos bilprodusentens hovedkvarter i Gaydon, Warwickshire.

DB9 er en coupe med to dører, og var den første bilen som ble konstruert og bygget i Gaydon. Det skjedde allerede 2004. Henrik Fisker, nå bedre kjent for digre, luksuriøse hybridbiler som bærer hans etternavn, er blant personene som har vært involvert i fremstillingen av DB9. DB er initialene til en av Aston Martins eiere gjennom mange år, David Brown.

DB9 fikk en facelift i 2008 og en noe sterkere motor. Den har en 48-ventilers V12-er på 470 hk/350 kW under panseret. Maksimalt dreiemoment er på 600 Nm ved 5000 omdreininger, og den gjør 0-100 km/t på 4,8 sekunder. Toppfarten er på imponerende 300 km/t.

Les også:

Valgets kval: Aston Martin, Bentley eller Mercedes?

Får naboens Range Rover til å se ut som en liten SUV

Det mest vanvittige innslaget i kategorien bilporno

Nyttige tjenester

Regn ut

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen

Nettavisen, Annonsebilag
Nettavisen, Annonsebilag