Moustache Lundi Nuvinci
Stilig og litt tung.

Kort sagt:
+ Kul retro-design
+ Fantastisk gir og girdisplay
+ Flott teknisk design
- Litt vrien ergonomi til lange sykkelturer
Det trinnløse giret er teknisk sett det kuleste med denne sykkelen, som du kan bestille i et bredt spekter farger, fra signalrød til kremgul.
En klassisk "se og bli sett"-sykkel som egner seg til cruising i bygatene eller stødig jobbtransport. Den mer enn kjente designeren Phillipe Starck ahr hatt en finger med i spillet her.
- Sprekt design som skiller seg ut, fantastisk opplevelse av gir og motor. Skikkelige skjermer og integrert lys, skriver Tron i sine testnotater.
- Hipstersykkel med høy show-off-faktor som egner seg best til flanering gatelangs og kafebesøk. Christiania-bohemen ville elsket den, sier Marit.
Alle testerne slutter opp om designbiten og at det fine giret holder høy kvalitet. Ergonomien er vi mindre begeistrert for:
- Ikke sittestilling for meg. Ballongdekkene kan oppføre seg som sprettballer når man kjører framhjulet i en dump i høy fart - ingen demper, sier Tron.
- Mange vil ikke sitte bra på grunn av kort avstand sete-styre, bemerker Geir.
Motoropplevelse/assistanse
Bosch Active Line har mindre guffe enn Performance Line. Det merkes først og fremst i motbakkene, hvor det går litt saktere. Tyngden på sykkelen gjør at drag lider litt - likevel godkjent. Den bruker ikke lenger tid på 8 km enn lettere sykler, viser det seg.
Teknisk design
Retro-moderne og øye for detaljene. Alle kabler er skjult veldig elegant - til og med inne i styret og i bakskjermen. Men virker også overbygd - må den virkelig være så kraftig og tung? Kunne ikke batteriet vært integrert i den veldig tjukke ramma i stedet for å ligge i bagasjebrettet?
Komfort og manøvrering
Bosch og Nuvinchi gjør den kvikk. Ellers god oversikt (sitter høyt) og er relativt letthåndterlig. Virker dog veldig tung når fortau skal forseres. Svinger enkelt unna hva det skal være, likevel. Best til kortere avstander for farten ikke er viktigst. Merk at man ikke bare kan skifte ut et styre for å få annen sittestilling her, siden kablingen er integrert. Komfortabelt og mykt sete. Litt kort mellom sete og styre, og intet stem å justere med. Den vil kanskje ikke passe ganske så mange. - Oppreist og nærmest tilbakelent. Noe er rart med proporsjonene fram til styret, for det begynte å verke i armene etter kort tid, sier Marit.
Brukervennlighet
Fint og selvforklarende Bosch-display. Enkel å stige inn/ut av, enkel å bære i en trapp, men tung - hele 25,9 kg. Girhåndtaket er kult og fungerer flott. 26-tommers dekk bidrar til god demping.
Verdi for pengene
Du betaler mye for designen her.
Bremser og gir
Det trinnløse se navgiret med det kreative displayet dekker alle behov fra bratte motbakker til lange strekk. Det er kanskje det aller beste i kombinasjon med krankmotor. Litt intern motstand, likevel en drøm å sykle med. Velfungerende Shimano-skivebremser av en litt eldre utgave (sjekk modell). Gode bremser.
Spesifikasjoner
Produsent | |
Pris | 29900 |
Vekt (kg) | 25,9 |
Motor - plassering, type | Bosch Active 250W, krank |
Assistansenivåer | 4: Eco, Tour, Sport, Turbo, (Off) |
Dreiemoment og rekkevidde | 47Nm. Rekkevidde opptil 10 mil, normalt i Norge 5-8 mil |
Batteri | Bosch 400Wh bagasjebrettmontert |
Gir | Nuvinci 360 trinnløst |
Bremser | Hydr.skive foran og bak |
Ramme (type og størrelser) og gaffel | Innsteg, aluminium,1 størrelse, stiv gaffel |
Inkludert utstyr, derunder type lys, lås og skjermer | Lys, skjermer, bagasjebrett, lås (Axa Solid) |
Forhandlere | Ca.35 forhandlere http://evoelsykler.no/forhandlere/ |
Konklusjon
Stilfull designvinner
Vår karakter
Noen av produktene vi i Klikk.no tester kan ha to priser, Veil. pris og Beste pris. Beste pris er prisvarsling levert av Prisguide.no, en kommersiell partner av Klikk.no



Nyttige tjenester
Populære tjenester
FORUM
Underholdning