Mini får en lillebror

Den kommer på markedet i 2012, og året etter kommer gromvarianten med Works-emblem.

Slik vil sannsynligvis Minis lillebror se ut når den entrer markedet i 2012.

Slik vil sannsynligvis Minis lillebror se ut når den entrer markedet i 2012. Foto: Fox

Publisert Oppdatert

Mini har vært en vanvittig retrosuksess for BMW, og få biler har vel gledet så mange i alle aldre som den lille fargeklatten. Enten du liker design, underholdende kjøreegenskaper eller bare vil skille deg ut i trafikken, har Mini vært vanskelig å komme utenom.

Her kan du lese tester av forskjellige Mini-modeller vi har testet

Ryktene om et nytt og mindre tilskudd i Mini-familien har surret lenge, og vil etter alle solemerker å bedømme være på plass i 2012. Mini-Mini vil etter det våre kilder oppgir kun være i overkant av tre meter lang, omtrent som opphavet, eller skal vi si sjarmør-ikonet, fra 50-tallet.

Gromversjonen

På illustrasjonen her vil du se hvordan JCW-versjonen (John Cooper Works) kommer til å bli. I god tradisjon med mer futt i motoren, økt fokus på kjøreglede og ikke minst spreke eksteriørdetaljer.

Tenk deg en slik hjemme på tunet!

Når vi vet hvordan dagens Cooper S er som lekekamerat, kan vi ikke annet en å glede oss stort. Ryktene vil ha det til at en ny tresylindret turbomotor på 1,5-liter, utviklet av BMW selvsagt, skal gjøre jobben under panseret. Det betyr en spurttid til 100 km/t på rundt syv sekunder.

Her kan du se et knippe av de grommeste bilene vi har kjørt

Populært nok skal den også gå svært rimelig til tross for spreke ytelser, en av fordelene med at ordet "downsizing" for alvor har slått an. Under halvliteren på mila, og et utslipp på under 110 gram per kilometer er imponerende! Start/ stopp-system, regenerering av bremseenergi og et mer aerodynamisk utseende er blant elementene som gjør dette mulig.

Mini er også attraktiv som bruktbil

Nyttige tjenester

Regn ut

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen

Nettavisen, Annonsebilag
Nettavisen, Annonsebilag
Nettavisen, Annonsebilag