Diavelo Performance

Motorforsinkelse ødelegger for en ellers flott sykkel.

Publisert Oppdatert

Kort sagt:

+ Flott teknisk design

+ Bra utstyrt

- Kraftig forsinkelse i effekt fra tråkket

- Litt kranglete gir

Praktfull design gjør den smekker. Dessverre har den en kraftig momentforsinkelse som forstyrrer syklingen altfor mye.

Motoropplevelse/assistanse

Seks assistansenivåer er bra, men momentforsinkelse ødelegger mye for opplevelsen av Protanium-motoren. Greit skyv, men ikke i nærheten av noen av midtmotorene. Sliter i de bratteste kneikene, og legger seg noen km/t under Bosch, Shimano og Yamaha i stigningene. Verst er det imidlertid at motoren bruker enormt lang tid på å starte etter du har vært over 25 kmt. - På det verste telte jeg 30 runder på pedalene. Noen ganger kom jeg ned i 15 kmt før den slo inn igjen. Håpløst! sier Tron. - Momentforsinkelsene inn i bakkene er utrolig irriterende. Det tar for min del karakteren fra 5 ned til 3, sier Geir. - Den kobler seg ut ved 24 km/t og kobler seg ofte ikke inn igjen før du er under 20 km/t. Ikke gøy. Forsinkelse på et svært variabelt antall pedalrunder gjør den umulig å stole på i trafikken, sier Marit.

Teknisk design

Sykkelen er pen, med batteriet integrert i underrøret og det meste av kabler pent ruta under underrøret. Motor i baknav - du kan knapt se at det er en elsykkel. Bara med demper på dårlig asfalt og grus. Synd motoren ikke lever opp til det flotte designet.

Komfort og manøvrering

Stor i størrelsen, derfor litt vrien å bedømme på sittestilling og komfort for vårt panel. Den har langt overrør og høy front til å være en medium. - - Jeg sitter ikke så godt på denne, men kunne fort gjort det på en mindre størrelse, sier Marit. Sete er hardt, men kan jo skiftes ut.

Brukervennlighet

Godt utstyrt med det du trenger og enkelt å forstå systemet, men motoroppførselen er ikke brukervennlig. Har en lei tendens til forsinket effekt av tråkkene, som er ugreit opp bakker særlig. Skjermer med skvettlapp. Skjermene er litt slarkete, men festene kan skiftes til noe bedre. Display viser ikke gjenværende rekkevidde. Batteri kan lades på sykkel, liten og nett lader. Erfarer at batteriet går fort tomt.

Verdi for pengene

Vanlig pris for slik sykkel. Som er for høy pris.

Bremser og gir

Tektro-bremsene er pålitelige, men mangler bit i forhold til alle Shimano-bremsene som vi har sett ellers i testen. Litt kjip modulasjon på dem. Det rimelige Acera-giret kranglet noe, men bør funke greit når det er justert optimalt. Utvekslingen er dog ikke bra - tråkker ut girene allerede på 35+ km/t.

Spesifikasjoner

Produsent
Pris 22999
Vekt (kg) 23,5
Motor - plassering, type 250W Bakhjulsmotor Protanium
Assistansenivåer 9 assistansenivåer
Dreiemoment og rekkevidde 40Nm
Batteri Protanium inntegrert 36V 375Wh
Gir Shimano Alivio
Bremser Tektro Hydrauliske skivebremser
Ramme (type og størrelser) og gaffel Suntour NRX 700 dempegaffel med lockout og 63mm vandring; RAMMER: Herre: 49cm-53cm-57cm ; Dame: 53cm-57cm
Inkludert utstyr, derunder type lys, lås og skjermer Inkludert skjermer og støtte.
Forhandlere Se www.elsykler.no

Konklusjon

Vår karakter

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning