Test av piggdekk
Insa Turbo T-2 Green Line
Navnet Green Line høres miljøvennlig ut, men rullemotstanden er høy. Det gir høyere forbruk og CO2-utslipp enn nødvendig. Dekket tar seg brukbart fram på is, men øvrige resultater er dårligere enn hos de fleste konkurrentene. På våt vei og snøslaps er egenskapene ok. Dessuten er det billig.
Hastighet: T (190 km/h)
Lasteindeks: 91
Rotasjonsretning: Ja
Innside/utside merket: Nei
Prod. dato: Uke 4, 2010
Prod. land: Spania
Pris:
Vurdering:
IS |
30% |
POENG |
Bremsing |
10% |
60 |
Akselerasjon |
5% |
80 |
Unnamanøver |
10% |
70 |
Kjørefølelse |
5% |
60 |
SNØ |
20% |
|
Bremsing |
5% |
60 |
Akselerasjon |
5% |
60 |
Unnamanøver |
5% |
50 |
Kjørefølelse |
5% |
60 |
SLAPS |
10% |
|
Slapseplaning |
10% |
80 |
VÅT ASFALT |
20% |
|
Bremsing |
5% |
70 |
Unnamanøver |
5% |
70 |
Kjørefølelse |
10% |
60 |
TØRR ASFALT |
10% |
|
Unnamanøver |
5% |
50 |
Kjørefølelse |
5% |
60 |
ØKONOMI OG KOMFORT |
10% |
|
Støy |
5% |
60 |
Rullemotstand |
5% |
40 |
TOTAL |
100% |
63 |
I tabellen er måleresultatene gjort om til poeng. Poengskalaen går fra 100 (svært bra) til 40 (dårlig). Sluttresultatet er en middelverdi av oppnådde poeng i hver testdisiplin. I tabellen har vi angitt i prosent den vekt vi har gitt hver øvelse. Du kan selv gå inn i tabellen og vektlegge egenskapene annerledes og best tilpasset ditt behov.
Denne saken ble første gang publisert 05/10 2010, og sist oppdatert 23/06 2017.