Mini har vært en vanvittig retrosuksess for BMW, og få biler har vel gledet så mange i alle aldre som den lille fargeklatten. Enten du liker design, underholdende kjøreegenskaper eller bare vil skille deg ut i trafikken, har Mini vært vanskelig å komme utenom.

Her kan du lese tester av forskjellige Mini-modeller vi har testet

Ryktene om et nytt og mindre tilskudd i Mini-familien har surret lenge, og vil etter alle solemerker å bedømme være på plass i 2012. Mini-Mini vil etter det våre kilder oppgir kun være i overkant av tre meter lang, omtrent som opphavet, eller skal vi si sjarmør-ikonet, fra 50-tallet.

Gromversjonen

På illustrasjonen her vil du se hvordan JCW-versjonen (John Cooper Works) kommer til å bli. I god tradisjon med mer futt i motoren, økt fokus på kjøreglede og ikke minst spreke eksteriørdetaljer.

Tenk deg en slik hjemme på tunet!

Når vi vet hvordan dagens Cooper S er som lekekamerat, kan vi ikke annet en å glede oss stort. Ryktene vil ha det til at en ny tresylindret turbomotor på 1,5-liter, utviklet av BMW selvsagt, skal gjøre jobben under panseret. Det betyr en spurttid til 100 km/t på rundt syv sekunder.

Her kan du se et knippe av de grommeste bilene vi har kjørt

Populært nok skal den også gå svært rimelig til tross for spreke ytelser, en av fordelene med at ordet "downsizing" for alvor har slått an. Under halvliteren på mila, og et utslipp på under 110 gram per kilometer er imponerende! Start/ stopp-system, regenerering av bremseenergi og et mer aerodynamisk utseende er blant elementene som gjør dette mulig.

Mini er også attraktiv som bruktbil

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!