Da bilspillet Blur Game skulle slippes ut på markedet, fikk reklamebyrået The Viral Factory ansvaret for å kreere en original markedsføringskampanje.

De iverksatte en kampanje med 3D-malerier på husvegger i diverse europeiske storbyer - blant andre London, Madrid og Berlin.

Kjente utøvere av graffitikunsten ble invitert til å være med. Resultatet ser dere til dels her.

Share

=

=

Bilen er på ingen måte et fremmedelement for kunstnere. Det har vi sett mange eksempler på. Besøker du et hvilket som helst bilarrangement av en viss størrelse, finner du garantert kunstnere som selger sine tegninger og malerier av klassiske biler og/eller racerbiler.

Bentley inviterte sitt eget designteam til å tolke merket kunsterisk. Det resulterte i en mengde kunstverk som ble auksjonert bort til et godt formål.

Texaneren Scott Wade har skapt seg et levebrød av å kreere kunstverk med utgangspunkt i støvdekkede bilruter .

Også her i Norge har vi anerkjente kunstnere som gjerne bruker bilen som utgangspunkt for sin kunst. Morten Gran er kanskje den best kjente av dem.

Oddmund Olsen fra Sarpsborg maler biler på hobbybasis, og er blitt omtalt og lovprist i Vi Menn Bil. Kjenner du noen som bedriver "bilkunst", så gi oss gjerne et vink.

Ellers vil sikkert noen tørrvittig anføre at det i seg selv er en kunst å kjøre bil...

Les hele saken
Les alt om:

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!